Umíte se správně na golfu soustředit na hru?

Umíte se správně na golfu soustředit na hru?

7 května, 2021 0 Od GolfMonitor Redakce

Umíte se správně na golfu soustředit na hru?

 

V poslední době se probírala problematika soustředění Phila Mickelsona, který prohlásil, že ve svém věku začíná mít problém soustředit se na golf po celých osmnáct jamek. A rozhodně není sám, kdo bojuje se soustředěností a udržením koncentrace po celou dobu hry. Soustředění na hru je velice obtížné a již bylo kolem tohoto tématu napsáno i hodně knih. Profesionálové spolupracují se sportovními psychology, aby se to naučili co nejlépe.

Nemusíte však hned běžet za sportovním psychologem, abyste se naučili se na golf správně soustředit na amatérské úrovni. Zlepší vám to výsledky a dokážete prodat váš potenciál na hřišti. protože golf není jen o přesných rovných úderech a patování. Ale také hodně o psychické pohodě a správném soustředění se na hru.

Proto jsem pro vás připravila několik rad jak se správně soustředit a jak postupovat při každém úderu, abyste dokázali ze sebe dostat maximum.  Některé teorie dokonce řešily, jak dlouho vlastně je třeba se na hru soustředit. Dá se říci, že stačí zhruba jednu minutu na daný úder a následně si můžete popovídat se spoluhráči. Tedy celkem asi 80 minut soustředění, které je třeba pro odehrání všech úderů.

Ale je dobré mít správný postup. Proto doporučuji přečíst si knihu „Třicetivteřinový švih“, kterou napsal uznávaný sportovní psycholog TJ. Tomasi, který byl i skvělým hráčem a nyní se věnuje psychologii golfu a sportu obecně.

Před úderem

Před úderem je třeba udělat postup, který vám zaručí bezproblémový úder. Je třeba správně zamířit, zvolit správnou hůl a zaujmout správný postoj. To je proces, který je třeba udělat před každým i sebe lehčím úderem, abyste si z toho udělali rutinu. Správné zamíření a správný postup zaujímání postoje vás ujistí v tom, že míček může dorazit na správné místo po udeření. Tento proces by měl trvat zhruba třicet vteřin a je nezbytný pro dobrý úder. Je třeba, abyste si při tomto postupu vIzualizovali cíl, na který budete hrát. Mozek funguje na obrázcích a proto je dobré tzv. si vyfotit cíl,na který hrajete a obraz za cílem (třeba strom, komín či cokoli jiného) kam budete mířit a tento obraz si uchovat v podvědomí. Trénuje se to tak, že na chvilku zavřete oči a tento obraz cíle si představíte a budete se snažit ho udržet po celou dobu až do dokončení úderu.

Při úderu

Po zaujmutí postoje je třeba,  abyste  udrželi v hlavě obraz cíle, který si vizuálně ještě naposledy zkontrolujete před úderem. Následně je dobré se nadechnout a po zahájení úderu po celou dobu vydechovat. Na dýchání mnoho hráčů zapomíná. Je to důležitá součást plynulého a klidného švihu. Při švihu je také třeba myslet na finálovou pozici, do které se je třeba pokaždé dostat. Nemyslete na to jak trefit míč či kam poletí. Ale pouze na dokonalé dokončení švihu.

Po úderu

Když jste dokončili švih a stojíte ve finální pozici, je třeba si v hlavě zhodnotit úder. Máte v podstatě jen čtyři varianty. Dobrý úder s dobrým výsledkem, dobrý úder se špatným výsledkem, špatný úder se špatným výsledkem a špatný úder s dobrým výsledkem. Po tomto zhodnocení úderu již nemusíte na daný úder myslet a můžete přejít v klidu na další. Tímto způsobem zapomenete na případný špatný úder  a pocit špatného úderu si neponesete do dalších ran. Toto je v podstatě nejúčinnější způsob,  jak zapomenout na špatný úder, který vás může provázet ještě několik následných ran. Mnoho hráčů neví, jak na takový úder ihned zapomenout. Je to právě ve zhodnocení úderu, kterým uzavřete daný švih a můžete přejít k dalšímu.

 

Doufám, že vám tento krátký návod pomohl pochopit, jak se správně soustředit na údery a nebudete již mít problém se soustředěním na hru. Pokud byste chtěli celé téma probrat více do hloubky a poradit se jak postupovat, tak jsem tu pro vás a neváhejte mě kontaktovat.

foto pixabay.com