Nedělejte tyto chyby na Driving Range

Nedělejte tyto chyby na Driving Range

3 září, 2021 0 Od GolfMonitor Redakce

Jaké chyby dělají golfisté při tréninku

 

Již v minulosti, jsme řešili, jak přenést to, co natrénujete, na golfové hřiště.  Dneska se zaměříme, na to, jaké chyby dělají golfisté pří tréninku a proč je často méně účinný než byste si přáli. Hlavní chybou je, že většina začínajících nebo pokročilých golfistů ani neví, co má vlastně při tréninku trénovat a tak jen odpalují míčky a doufají, že se naučí hrát rovné a přesné údery.

Ale to často nestačí a tak hra na hřišti nevypadá. Je třeba, abyste měli trénink pestrý a efektivní. Proto si vysvětlíme, co na cvičné louce děláte špatně a co byste měli při tréninku dělat.

 

  1. Jen odpalujete

Jak jsem již zmínila, tak většina golfistů dělá chybu, že trénuje jen jeden druh úderů a snaží se o rovné údery. To není dobré. Tedy rozhodně netrénujte jen sedmičku železo a driver. Je důležité trénovat s více holemi a hlavně si ručit cíl, kam budete mířit. Vymezte si výseč, do které se budete trefovat a snažte se, aby míče končily právě v tomto prostoru. Nehrajte proto jen do prostoru, ale je třeba trénovat na cíl jako na hřišti.

  1. Touha po rovných ranách

Většina golfistů se snaží hrát rovné údery. Myslí si, že je to ideální úder, který bude velice efektivní na hřišti.  Ale opak je pravdou. Samozřejmě je třeba učit se rovné údery, ale vzpomeňte si, kolik rovných úderů hrajete na hřišti. Z hlediska taktiky hry je třeba hrát i točené údery jako je slice a hook. Ne vždy je možné hrát rovný úder. Natož, když potřebujete hrát kolem stromu, nebo naopak přes něj. Trénujte proto i slice a hook. Nízké a vysoké údery jsou součástí tréninku.  Je třeba do tréninku vložit kreativitu a trénovat údery, které pak využijete na hřišti.

 

  1. Věnujte se krátké hře

Dalším problémem většiny golfistů, je, že netrénují dostatečně krátkou hru. A to myslím i včetně patování.  Většinou je plno na odpalovacím prostoru, ale již méně hráčů trénuje krátkou hru. Krátká hra by měla být více jak 60% vašeho tréninku. Na driver a dřeva vám stačí úplně 5-10%. Většina lidí to dělá přesně opačně. Jak se říká „dlouhá hra je pro zábavu, krátká hra pro výsledek“. Proto dodržujte rozdělení tréninku na několik částí.

  1. Nedostatečná rozcvička

Také se hodně podceňuje rozcvičení i při tréninku. Je třeba se na trénink připravit a věnovat rozcvičce alespoň 15 minut. Začínejte krátkými údery a snažte se odehrát prvních dvacet míčů jen polovičními údery. Následně zahrajte pár míčů plným švihem a pak teprve přejděte na devítku železo, a až po ní na sedmičku. Není dobré hned na začátku tréninku začít odehrávat míče sedmičkou a odpálit s ní sto úderů.

 

  1. Dávejte si přestávky

Není dobré odehrát více jak 20 míčů za sebou. Je třeba si občas udělat krátkou pauzu a snažit se odpočinout. Spíše psychicky než fyzicky. Je dobré, abyste každý úder odehráli v plné soustředěnosti. U golfu platí tím spíše, že kvalita by měla předcházet kvantitě. Protože po příliš mnoha úderech zapomínáte na techniku a jen „mlátíte do míče“. Proto je třeba dělat často při tréninku několika minutové pauzy.

 

  1. Nebojte se pomůcek

Je dobré používat několik základních pomůcek. Například mířící tyčky, které vám pomohou s mířením a vy si tak zvyknete, kam přesně míříte.  Nebojte se používat ručník při tréninku, jak jsme si ukazovali v mých videích. Můžete použít mnohem více pomůcek, které vám mohou zlepšit hru. Nebojte se pomůcek, které doporučují profesionálové.

 

  1. Netrénujte ve stresu

Dnešní doba je dost uspěchaná a mnoho manažerů si chce zahrát golf a tak například místo oběda, dávají přednost rychlému tréninku na cvičné louce. Ale to není nejlepší varianta, jak si zlepšit golf. Při tréninku stejně tak jako na hřišti potřebujete čistou hlavu a hlavně dostatek času. Dobré je mít na trénink klid a nemyslet na jiné věci než golf. Myslíte-li při golfu na práci, či jiné starosti, nebude trénink nikdy dost efektivní.