Je dopalování z rohoží to pravé pro mě?

Je dopalování z rohoží to pravé pro mě?

12 září, 2021 0 Od GolfMonitor Redakce

Může trénink z rohoží negativně ovlivnit můj švih?

 

Mohli bychom hned na začátek říci, že jakýkoli trénink je přínosný. Ale na druhou stranu není dobré trénovat z odpalovacích rohoží. Golf se hraje z trávy a tak by to mělo být i na cvičné louce. Ale pojďme si tedy vysvětlit, co je špatně a co možná někdy dobře při pohledu na trénink z odpalovacích rohoží.

Bohužel v dnešní době je velice populární odpalování z rohoží, hlavně z důvodu, že jsou pro provozovatele téměř bezúdržbové a jsou mnohem levnější než úprava travnaté plochy. S hrou z trávy se setkáváme hlavně na golfových hřištích, kde jsou cvičné louky méně vytížené než městské cvičné areály a proto mají možnost se cvičnou louku starat.

Asi největším zádrhelem při tréninku z rohože je, že nemůžete vyseknout drn, který je třeba při úderu železy vyseknout. Tím se můžete naučit odpalovat míče spíše směrem do vzduchu, než abyste se snažili míček udeřit směrem do země. Tím pádem budete na hřišti míče topovat , protože jste si to jednoduše natrénovali. Navíc rohož vám hodně odpustí a jakékoli bouchnutí těsně před míč, které by mělo na trávě devastující účinek na úder, vám odpustí.

Dalším faktorem, který není dobrý je, že nárazy do rohože neblaze působí i na vaše klouby. Lokty, zápěstí a ramena dostávají až příliš velké vibrace oproti  hře z trávy, kde hůl přirozeně projde půdou.

Většina hráčů také hraje úderu pouze po směru rohože a netrénují různé údery, které ho naučí větší kreativitě při hře. Proto hráči většinou na hřišti hrají něco jiného než na cvičné louce. Je třeba si trénink zpestřit a snažit se nehrát směrem tam, kam míří rohož, nebo alespoň ne všechny údery.

Samozřejmě rohože mají i své pozitivní stránky, o kterých ovšem můžeme jen polemizovat. Nezašpiníte si golfovou hůl, nemusíte se neustále přesunovat na nové místo, kde je ještě tráva. Ale to je asi tak vše, co je na odpalovacích rohožích pozitivní.

Nemáme-li však jinou možnost, nezbývá nám, než se s tréninkem z rohoží spokojit.