Cameron Smith dostal na St. Jude Championship dvě trestné. Pozor na pravidla!

Cameron Smith dostal na St. Jude Championship dvě trestné. Pozor na pravidla!

15 srpna, 2022 0 Od GolfMonitor Redakce

 

Jak již titulek naznačil, Cameron Smith dostal dvě trestné rány za porušení pravidel. Přijal je s pokorou a slovy „pravidla jsou prostě pravidla“. Jednalo se o nešťastný incident, který se stal díky tomu, že si Smith myslel, že je vše v pořádku.

Celá situace vznikla tak, že po úderu do vodní překážky dropoval míček těsně vedle vodní překážky a bohužel udělal chybu. Sice sám přiznal, že si nebyl vědom žádné chyby, ale kameraman na záběru zachytil, jak se míček dotýká po spuštění míče červené čáry, která označuje vodní překážku.

Přečíst nyní  8 nejlepších hráčů golfu v historii

Následně se rozhodčí přišli zeptat Smithe, jestli se míček dotýkal červené čáry či nikoli. Přiznal, že nejspíš se míček čáry dotýkal, ale on sám si myslel, že je vše v pořádku. Můžeme to hodnotit jako zbytečnou chybu, která ho stála v PlayOff drahocenné umístění. Ale dá se to pochopit. Přesto je zde jednoduché vysvětlení, na které si dejte při své hře pozor.

Pokud váš míček skončí ve vodní překážce, a vy zvolíte úlevu s jednou trestnou ranou, je třeba míček spustit tak, aby skončil mimo vodní překážku. Pokud se vám to díky povrchu nepovede, tak je třeba drop opakovat a v případě, že i na podruhé míček sjede, tak umístíte míček na místo prvního dopadu posledního spuštění.

V případě, že by vám při dropování míček sjel do vodní překážky stejně jako Smithovi, přesto, že by tam nebyla reálně voda a odehrajete ho, tak dopadnete stejně jako Cameron Smith. Při této úlevě je třeba podle pravidel využít plný drop (full realive). Tedy míček musí skončit po spuštění zcela mimo překážku a to i tak, aby se nedotýkal čáry ohraničující vodní překážku.

 

foto twitter.com