10 kroků, které mohou způsobit špatný úder

10 kroků, které mohou způsobit špatný úder

9 listopadu, 2021 0 Od GolfMonitor Redakce

 

Každý golfista má zažitý nějaký postup před tím, než udeří do míče. Ale dost často amatérští golfisté dělají chyby, které mohou způsobovat špatný úder. Jakmile zjistíte, že před úderem budete vnímat jednu z možností, které jsou zde uvedeny, začněte přípravu k úderu  znovu.

Možná se dokonce snažíte některé chyby praktikovat jako správný postup. Proto se těmto věcem raději vyhněte.

 

 

  1. Příliš přemýšlíte

Příliš mnoho myšlenek a přemýšlení před úderem není dobré. Nesnažte se o švihu a golfu tolik přemýšlet. Prostě přijděte k míči, udělejte švih, který dokončíte a je to.

 

  1. Analyzujte podmínky

Nevšímáte si vnějších podmínek na hřišti? Třeba sílu větru  si ověřte, protože  vítr může váš úder poslat jinam, než jste zamýšleli. Tak se raději na vteřinku zastavte a podmínky okolo vás berte v úvahu.

 

  1. Míření

Máte  pocit, že míření není pro vás problém? Věnujte se mu pozorněji.Pomožte  si třeba holí, kterou  položíte vedle míčku a namíříte ji tam, kam chcete hrát. Následně zaujmete postoj, zvednete hůl a budete vědět, že míříte dobře.

  1. Vzdálenost od míče

Nevěnujete se tomu, jak stojíte u míče? Dávejte si  pozor, abyste nestáli  příliš daleko či blízko. Proto se naučte pre-shot routine, která vám umožní si k míči stoupnout pokaždé stejně.

 

  1. Příliš času na přípravu

Stojíte říliš dlouho stojíte nad míčem? Pokud máte již založenou hůl za míček, je třeba odpálit do 5 vteřin. Jinak ztuhnete a švih bude o mnoho horší.

  1. Napětí

Jste v napětí? Zkuste relaxovat. Nenechte si zkazit den mimo hřiště tím, že budete na hřišti ve stresu.

 

  1. Strach

Máte strach, že se vám uder nepovede? Pokud budete přistupovat ke hře se strachem, tak to nebude nikdy fungovat. Pokud se bojíte vodní překážky nebo hranice hřiště, tak je třeba se naučit správnou taktiku hry  nebo trénovat mentální stránku golfu.

  1. Rozhodnutí

Pokud nejste rozhodnutí, co chcete udělat, je třeba se znovu postavit k míči od začátku. Je třeba abyste byli 100% přesvědčeni o tom, jaký úder chcete zahrát.

 

  1. Pochybnosti

Tento bod souvisí s předchozím. Nemáte-li jistotu, co chcete zahrát za úder, raději  udělejte celou pre-shot routine znovu s plným rozhodnutím, jaký úder hodláte zahrát.

 

  1. Správný postoj

Pokud vaše nohy míří jinam než vaše ramena, tak není možné zahrát dobrý úder. Proto je třeba kontrolovat si úhly těla v postoji. Na cvičné louce natrénujte, jak budete přistupovat k míči, abyste se pokaždé postavili správně.